Helene, my not so private diary

20, Levanger
En blogg om alt og ingenting

Meny

Søk

Widgets

Kategori: Stockholm

other buys from sthlm

Publisert: 09.11.2011 Kategori: Stockholm Kommentarer: 2 kommentarer

Her er resten av det jeg kjøpte i Stockholm! Vel, nesten da.. Har ikke tatt bilde av absolutt alt, så mesteparten får gå bra! Innlegget om Rihannakonserten kommer snart :-)

guess what I got?

Publisert: 07.11.2011 Kategori: Stockholm Kommentarer: 2 kommentarer

mandag i stockholm

Publisert: 06.11.2011 Kategori: Stockholm Kommentarer: 3 kommentarer

Da vi omsider kom oss opp, mye senere enn planlagt, og fått kledd på oss og ordnet oss ferdig, hadde vi planer om å ta turen til Nacka av alle plasser! Kun fordi den ene av to New Yorker butikker i Stockholm lå plassert der. Men det var jo ikke bare bare å finne frem for tre jenter med bedøvd retningssans.. Vi visste at vi først skulle ta tunnelbanen til Slussen, for og så ta buss videre, uten å vite helt hvor vi skulle hoppe av. Selvfølgelig greide vi å sette oss på feil tunnelbane først, og endte opp i Alvik..

Etter fem minutters ventetid på neste, satt vi endelig på den som gikk i riktig retning og kom frem til Slussen. Nå var problemet bare å finne ut hvilken buss vi skulle ta, og ikke minst hvor vi skulle sti av bussen.. Vi spurte oss frem her og her, og fant en buss som det sto Nacka på. Og da vi hadde kjørt et godt stykke, og plutselig så et kjøpesenter som det sto Nacka Forum på, hoppet vi av! Der var både Mango, Zara, New Yorker, H&M og mange andre butikker samlet, og vi gikk rundt der i et par timer før vi måtte dra tilbake for at jeg skulle komme tidsnok til daten min.

Ingen tvil om hvilken farge jeg har falt pladask for i høst..

Den grå genseren ble forresten kjøpt på søndag, og ikke mandag! Bare så ingen tror at Topshop også befinner seg på Nacka Forum

Da vi omsider hadde funnet oss en taxi som kunne ta oss med tilbake til Odenplan og hotellet vårt, etter Marita og Trine "brukte opp" tiden på å få manikyr og legge negler, ble jeg fornøyd. Jeg måtte vrenge av meg alt av klær for så og hoppe inn i kjole og pumps og ta taxi til Stureplan hvor daten min ventet. Vi spiste middag og drakk cava på Riche, og hadde det utrolig hyggelig!

Etter et par timer bestemte vi oss for å gå og møte Trine og Marita litt lengre ned i Birger Jarlsgatan, siden de hadde funnet seg tilrette på Oxid med et glass vin!

And then we had a good time before we went back to our hotel a couple of hours later!
Tirsdag og Rihanna-konsert kommer i neste innlegg!

søndag i stockholm

Publisert: 05.11.2011 Kategori: Stockholm Kommentarer: 10 kommentarer

Siden var så utrolig fornuftige på lørdagskvelden, og tilbrakte kvelden på hotellrommet, våknet vi tidlig på søndag. Fikk spist en god hotellfrokost fra buffeten, og hadde tid til å jåle oss litt foran speilet før vi skulle ut på søndagsshopping!

Vi gikk ned til tunnelbanestasjonen som lå 10meter unna inngangsdøren på hotellet, og fikk orientert oss der i fra. Tok den til Hötorget og gikk et par meter, så var vi fremme på NK - nordiske kompaniet. Det er et kjøpesenter stappet av eksklusive merker, selvfølgelig noen billige og, men kanskje mest tilpasset folk med tykkere lommebok enn oss.. Men selvfølgelig handlet vi fordi! Det var også ekstremt mye fint å se på, og nå vurderer jeg å kjøpe meg en hest, slik at jeg kan kjøpe sal, hjelm og annet rideutstyr fra Hermes.. I wish!

Etter NK gikk vi videre innom mange andre butikker og senter, og kjøpte litt her og litt der. Da vi var slitne i føttene etter flere mil med shopping, og da klokken nærmet seg fem og alle søndagsåpne butikker stengte, gikk vi på Espresso House for å ta en vanilla latte mens vi beundret hva vi hadde kjøpt!

Etter en times tid beveget vi oss videre, og visste egentlig ikke helt hva vi skulle finne på nå som det meste var stengt. Selvfølgelig kom jeg på den geniale ideen om å dra på kino, så dermed tok vi turen til den første vi så. Og herregud, så fint det var inne der i forhold til på norske kinoer, i alle fall av de jeg har sett. Siden vi ikke orket å vente på at den filmen vi egentlig ville se begynte, så vi Contagion istedenfor. Den var ganske bra, og jeg likte den selv om den ikke var en romcom/chick flick.

Da filmen var slutt, og vi endelig fikk svar på mysteriet den handlet om, var ikke klokken mer enn ca ni på kvelden. Vi ville fortsatt ikke gå tilbake til hotellet riktig enda, selv om det hadde vært praktisk med tanke på antall poser vi alle drasset med oss etter fem timer shopping. Vegg i vegg med kionen lå det en irsk pub, og selv om brune puber kombinert med øl og fotball ikke er helt vår ting, ga vi det en sjanse uansett. Det viste seg å bli morsommere enn vi hadde trodd i alle fall!

Etter ei stund kom vi i snakk med tre, morsomme og hyggelige svenske gutter! Og etterhvert som timene gikk, og den irske puben stengte, ville vi dra videre. Tenkte oss først på Stureplan, men siden de fleste stedene har tjuefireårs aldersgrense, tok vi heller alle seks taxi til Gamla Stan og dro på et utested der. Vi ble introdusert for shotting av fireball, og vi hadde en superhyggelig kveld videre sammen med de!

Vi kom oss hjem og i seng på hotellet da frokostbuffeten startet.. Det var i alle fall en innholds- og opplevelsesrik dag! Så mandagen får dere høre mer om i neste innlegg :-)

burberry body / 525 quartz / doll eyes

Publisert: 29.10.2011 Kategori: Stockholm Kommentarer: 2 kommentarer

stockholm dag 1

Publisert: 29.10.2011 Kategori: Stockholm Kommentarer: 0 kommentarer

Her står vi trøtte som få på togstasjonen, klar for å dra til Værnes!

Hadde litt tid å slå i hjel før flyet gikk..

Og der var vi endelig fremme i Stockholm, etter mellomlanding og Oslo hvor vi raidet tax-free.. Da vi kom frem på Arlanda fant vi raskt ut hvordan vi skulle komme oss til sentrum, nemlig med buss! Så etter en halvtime med buss var vi fremme på sentralstasjonen, og der i fra tok vi taxi til hotellet. Etter vi hadde sjekket inn og lagt fra oss bagasjen, fant vi raskt ut at vi ligger mye mer sentralt enn det vi trodde i utgangspunktet!

Denne kirken bruker vi som navigasjon.. For Hotell Oden ligger rett over gaten fra den, og nedenfor kirken finner vi en del forskjellige butikker og restauranter. Valget på hvor vi skulle spise falt på en italiensk restaurant som het Pompei, hvor maten og servicen var god!

Da vi var ferdige med å spise tenkte vi bare å rusle en liten tur nedover gaten. Plutselig havnet vi på Sergels torg og i Drottninggatan, men med vår flaks kom vi dit kvart på seks, og alle butikken stengte seks.. Men nå har vi i alle fall lokalisert hvor vi skal shoppe senere! Det som er så kjekt med Stockholm er at butikkene også er åpne på søndager, så i morgen har vi planer om å dra på NK!

Det ble tidligkvelden på oss, siden vi har vært våken siden halv fem og føttene allerede har gått flere kilometer, så nå sitter vi bare og slapper av på hotellrommet! Sjekker litt facebook, skriver litt blogg, leser litt Vogue og drikker litt kaffe med baileys! Vi blogges sikkert i morgen :-)

and off we go!

Publisert: 29.10.2011 Kategori: Stockholm Kommentarer: 1 kommentar

Jeg fikk omsider sove, men det ble bare én og en halv time søvn, så jeg var passe trøtt da jeg entret badet. Men da sminken kom på så jeg straks mer våken ut, selv om kroppen fortsatt kjentes hundre kilo tung ut.. Jeg fikk pakket ned det siste av nødvendigheter i kofferten, og jeg håper og tror at jeg ikke har glemt noe viktig! Kofferten min veier allerede femten kilo så.. Men jeg er alltid forberedt på å betale overvekt! Nå sitter vi omsider på toget alle tre, jeg og Trine med hver vår mobil, og Marita med nattogets meny og drømmer om pannekaker.. Gleder meg til vi endelig sitter på flyet, og da skal jeg kjøpe frokost! Har inntrykk av det er nesten bare jeg som liker flymat kjempegodt, men så er jeg kanskje glad i mat generelt.. Men nå snakkes vi sikkert ikke før i Stockholm, om det ikke kommer et innlegg til hvis/når vi kjeder oss på Gardemoen!

almost ready

Nå er kofferten nesten ferdigpakket, og det er kun hår- og sminkeprodukter som står igjen! Har vært VELDIG fornuftig denne gangen i motsetning til de forrige gangene, for nå er kofferten bare halvfull og ikke stappet. Vel, det betyr mer plass til nye klær, så det er jo ingen ulempe! Nå er det bare litt over fem timer til vi drar hjemmefra, for toget går kvart over seks til Værnes. Så skal vi ta flyet til Gardemoen, vente i en time eller to, før flyet går videre til Arlanda! Vi er fremme i Stockholm i ett-tiden, og da må vi finne frem til hotellet, pakke ut og puste ut, før vi tar føttene fatt for å utforske byen! Jeg vet ikke helt hvordan det blir med blogging, men jeg skal i alle fall prøve å få til noen korte innlegg via mobilen. Selv om bildene blir mye mindre enn hva de egentlig skal.. Twitter kommer jeg sikkert til å oppdatere hyppigere, så om du ikke allerede følger meg der, så kan du gjøre det nå! Har veldig lyst på 8 nye followers (hint hint) slik at jeg får akkurat 100! Men nå må jeg og Trine legge oss for å slappe av før vi må opp i fem-tiden, så vi snakkes i Stockholm!

Follow Elenahh on Twitter

photos of rihanna in vogue

Publisert: 21.03.2011 Kategori: Stockholm Kommentarer: 0 kommentarer

The definition of beauty!
De to nederste bildene er mine favoritter. Det hele ser så idyllisk og vakkert ut og Rihanna er fotogen som få! Jeg kan ikke få sagt nok hvor sinnsykt mye jeg gleder meg til å se og høre henne i Stockholm, det skal bli så fantastisk. Jeg liker henne nesten så mye som jeg likte Spice Girls, og det sier sitt..!

Rihanna in Vogue

Publisert: 19.03.2011 Kategori: Stockholm Kommentarer: 6 kommentarer

Hun er bare så utrolig nydelig og spesiell! Gleder meg så ubeskrivelig mye til å se og høre henne i virkeligheten i Stockholm til høsten, det blir fab! Bildene fra shooten kommer senere.

RIHANNA T-SHIRTS

Publisert: 24.01.2011 Kategori: Stockholm Kommentarer: 7 kommentarer

Nå er det leeenge siden jeg har skrevet om Rihanna-konserten og turen til Stockholm, så nå må jeg få lov igjen.. Jeg, Trine og Marita bestemte oss for at vi selvfølgelig må ha like t-skjorter når vi reiser dit, siden vi hadde det da vi dro til Ibiza også! En fin måte å bli lagt merke til i innsjekk og på flyplassen i alle fall, selv om det selvsagt ikke er grunnen. Siden vi allerede har gjort det én gang (den eneste gangen vi har reist sammen), kan vi like så greit gjøre det til en liten tradisjon for alle gangene vi skal reise sammen! Det ble ikke Stockholm t-skjorter da, men siden vi skal på Rihanna sin konsert får ei t-skjorte med henne på være mer enn bra nok! I tillegg fant vi den på salg, så vi (jeg, de andre har ikke surret seg til å gjøre det enda..), bestilte den for bare 90 kroner!

Jeg merker at jeg blir litt fjorten år med alle disse hjertene i paint...

Ibiza t-skjortene! De kjøpte vi på Cubus av alle plasser.

Ååh, jeg gleder meg sånn! Elsker å reise og oppleve nye byer, nye mennesker og erfaringer. Kunne ønske jeg hadde massevis av penger å bruke på slike ting også. Selv om Mamma nå har overbevist meg om at det er bedre å glede seg til en utenlandstur, istedenfor å glede seg til at et par sko skal dumpe ned i postkassen.. Derfor skal jeg nå prøve å begrense kjøpene mine på nett (og i virkeligheten), og heller spare slik at forskjellige reisemål kan bli mer realistiske. Og med to flotte reisevenninner gjør det absolutt ingenting! Vi har hver våre roller/oppgaver når vi er på tur. Marita er reiselederen som tar ansvar for pass, billetter og andre viktige ting som må oppbevares, jeg (og Marita forøvrig) planlegger dager med antrekk, mat og utflukter ned til den minste detalj, mens Trine er den som bare vil høre hva vi skal gjøre å går med på det! Neida, så ubesluttsom er hun nok ikke, men hovedtrekkene våre er slik! Hun visste for eksempel ikke at jeg og Marita bestilte tur til Stockholm, vi bare ringte å sa det.. Greit det liksom! Det er lenge igjen til oktober og november, men det er godt å ha noe å glede seg til, og et faktisk reisemål å spare til!

STHLM

Publisert: 14.12.2010 Kategori: Stockholm Kommentarer: 4 kommentarer

Jeg har fortsatt ikke kommet helt over at vi faktisk skal til Stockholm på Rihanna konsert, og jeg har vel egentlig ikke tenkt og snakket om annet i hele dag! Det gjør meg absolutt ingenting at vi ikke skal til Oslo, for jeg er ganske overbevist om at Stockholm er bedre på mange måter. Selv om jeg aldri har vært i Spektrum synes jeg Globen virker som en større opplevelse. Jeg har kjørt forbi den, og den var ekstremt stor, så det blir spennende å se hvordan den er innvendig! Shopping og utvalg av butikker og merker er større i Stockholm i motsetning til Oslo. Hele sentrum der er mange ganger større enn Oslo sentrum, så det er i alle fall ikke meg imot! Det eneste "problemet" vi har nå er å finne ut hvilket hotell vi skal sove på. Det finnes jo tusenvis! Det er kanskje ikke så stort hastverk riktig enda, men det er greit å ha ting planlagt og klart. Det er jo faktisk ti/elleve måneder igjen, men det er veldig gøy å ha noe slikt og se frem til!

RIHANNA

Publisert: 13.12.2010 Kategori: Stockholm Kommentarer: 3 kommentarer

Billettsalget til konserten med Rihanna i Oslo Spektrum startet i dag tidlig klokken 09.00. Jeg og Marita satt klare som egg for å bestille til oss og Trine, men selvfølgelig fikk vi oss ikke igjennom på grunn av så stor pågang. Dypt skuffet og lettere irriterte fordi vi ikke fikk, før vi bestemte oss for å heller dra på Rihanna konserten i Stockholm! Ingen av oss har vært ordentlig i Stockholm, for sist jeg var der var jeg bare 11 år, og fikk ikke den store gleden av shopping og andre fasiliteter. Billettene er kjøpt og betalt, og det eneste som gjenstår er fly og hotell! Jeg gleder meg sykt!! Både til turen, opplevelsen, Globen, shopping og selvfølgelig å få se og være på en konsert med Rihanna! Det er ikke før i november neste år, men da har jeg/vi i alle fall noe å se frem til! Mihihi