Helene, my not so private diary

20, Levanger
En blogg om alt og ingenting

Meny

Søk

Widgets

Kategori: Ibiza

PART FOUR

Publisert: 20.01.2011 Kategori: Ibiza Kommentarer: 2 kommentarer

Herregud, skjemmes burde jeg! Jeg skulle jo skrive om Ibiza-turen til meg, Trine og Marita i august etter vi kom hjem. Akkurat deeet begynner å bli en stund siden.. Men bedre sent enn aldri, så jeg legger ut del fire nå! Hvis du vil se de tidligere innleggene er det bare å trykke på kategorien som heter Ibiza! Nå får vi se hvor god hukommelsen min er etter et halvt år..

Dette er altså den fjerde delen, og den tredje dagen.

Søt Hello Kitty badeball! Denne dagen tok jeg sjansen på å ta med speilrefleksen til stranda, og det gikk heldigvis bra. Vi oppbevarte det på en trygg plass..

Ingen som kunne gjette at det lå et kamera i denne posen!

Yndlingsbikinien min fra Victorias Secret!

Føler egentlig det blir litt rart å skrive om det nå som det er så lenge siden, men la gå.. Også denne dagen var det fryktelig varmt, og vi var nesten mer i vannet enn vi lå på land og solet oss! 10 minutter i sola, 20 minutt i vannet and so on..

Selvfølgelig måtte vi prøve oss på et hoppebilde. Litt flaut siden det var mange mennesker på stranda, men vi skal jo aldri mer se de, så det gikk greit! Haha

Marita og Trine og deres typiske high five

Etter en lang dag på stranda bestemte vi oss for å dra inn til San Antonio. Vi lå i San Antonio Bay, og selve San Antonio var bare en liten taxi/busstur unna, og det er den nest største byen på Ibiza. Vi spiste middag på en kinarestaurant, så dro vi litt rundt å så i butikker og boder.

En superfin fontene. Det skal ikke mye til for å fascinere oss..

Da vi kom "hjem" fra San Antonio dro vi til det faste utestedet vårt, like hyggelig som alltid! La oss skylde blitzen for brunfargen vår på dette bildet

Spin the wheel!

And pole dance it was..

Denne kvelden var like morsom som de andre, og vi kom ikke tilbake på hotellet før i fem tiden. Jeg merker at jeg forteller mye mindre utfyllende enn i de tidligere innleggene, men det er kanskje ikke så rart når det er såpass lenge siden det hele skjedde. Rart å tenke på at det faktisk er så lenge som august siden vi var der, for det føles ikke såå lenge siden ut. Men jeg har uansett planer om å gjøre ferdig både Ibiza og Tallinn innleggene før vårt neste reisemål, så det er på tide å begynne nå. Når er forresten vårt neste reisemål, Marita og Trine..? Well, that's a secret!

PART THREE

Publisert: 20.08.2010 Kategori: Ibiza Kommentarer: 2 kommentarer
Dag to på Ibiza!

Selv om fyllesyken såvidt hang i mine venninner var vi overraskende snar med å komme oss opp, kjøpe baguetter og gå til stranden. Det første dilemmaet denne dagen var: hvilken bikini?!

Valget ble bikinien min fra Ed Hardy. Her ser jeg og Trine ut som Lara Croft (Tomb Raider) og Pamela Anderson.. Ikke sant?? Vi liker i alle fall å tro det selv.

Det var like varmt denne dagen også, så vi måtte bade hele tiden. Har faktisk ikke peiling på hvor mange varmegrader det var noen av dagene, men det var i alle fall langt over 30!

Siden jeg pådro meg deg "fine" V-skillet på brystet dagen før, begynte jeg også å bli litt brent, og fant ut at det var lurt å ha håndduken over halve meg nesten.. Og hvis du lurer på hvorfor det ikke er noe bilde av Marita her enda, så er det fordi hun får allergisk utslett av at jeg publiserer bikinibilder av henne, men det kommer! Vanlige bilder altså.

Det andre dilemmaet vi hadde denne dagen var; hvor skal vi spise?!
Så mens vi diskuterte det spiste jeg litt kjeks, som jeg forøvrig ble overlykkelig for å finne i butikken. Jeg spiser en vanlig pakke på under fem minutter, maks. Elsker Ritz!

Vi ble enige om en restaurant som lå noen meter unna hotellet, siden det så fint ut der og luktet godt. De hadde også mye godt på menyen. Trodde vi.. Så var det noen idioter der som var "live band" til playback musikk, men ja. Først og fremst fikk vi servert drikke, og det var langt i fra ekte Fanta. Det var den første skuffelsen. De neste skuffelsene kom på rekke og rad..
Trine bestilte biff med peppersaus, og fikk servert den seigeste kjøttbiten i hele Spania med noe som slett ikke var peppersaus. Marita bestilte spaghetti carbonara som bare smakte fett, og som det var noen centimeter med oljefett nederst på tallerkenen på. Jeg besilte pai med biff og løk, og fikk servert den verste "paien" jeg noen gang har smakt, tilhørende med bønner i tomatsaus (!!) og pommes frites. Seriøst, jeg blir kvalm bare av å tenke på det nå. Hvis dere ser for dere diaré, så var det det som var fyllet inni paien min. Det var så sykt kvalmt, og jeg skal love deg at det fikk fart på fordøyelsen min.. Jeg måtte tvinge det opp igjen, bare for å forhindre at jeg ikke ble matforgiftet. Jeg spiste bare bittelitt av det, men allikevel ble formen min ekkel. Heldigvis kom den seg raskt igjen!

Men forresten.. Før vi gikk ut tok vi bilder, siden vi mente at speilrefleksen hadde vært for lite i bruk!

Ja, det var seks av hundretusen bilder! Hvis du lurer på hvorfor himmelen er lys på noen av bildene og mørk på andre, så er det på grunn av at de er tatt med forskjellig ISO.

Så var det tid for å gå ut igjen! Vi gikk på den samme baren som vi gjorde kvelden før, siden bartenderen lignet på Christiano Ronaldo (trodde han selv i alle fall..). Neida, men det var så koselig der at vi fant ut at vi like så greit kunne dra dit igjen, pluss at Marita forelsket seg i en drink som hun måtte ha igjen. Sex and slush!

Denne kvelden møtte vi også en supermorsom fyr fra England (Wales) ved navn James! Vi hadde det sykt gøy, og vi fortalte at vi var poledancers.. Har aldri møtt en så selvironisk, brun (ikke bleikfeit..) og morsom fyr før. Det som var kjipt var at det var hans siste kveld, mens det var vår andre!

Så kom det en fyr som sa "let me take a free photo of you guys for this bars website!!" Mens Marita sa "nei, veit du ka.. det bli æ ikke med på!! veit aldri ka bildan brukes t.." Så jeg og Trine bare "yeah, sure!". Men så skal jeg ikke påstå at bilde ble så vellykket da.. Vi får skylde på varmen! Kvaliteten på bilde ble jo sykt dårlig til tross for at han hadde speilrefleks.. Jaja, synd for han og hans kamera! Han i midten er forresten Juan, bartenderen.

Etter mange timer kom vi tilbake på hotellrommet igjen med vondt i magen på grunn av all latteren. Heldigvis var det ingen som sovnet på balkongen eller lignende denne kvelden..

Akk, enn om alle blogger jeg leser hadde hatt en så detaljert reiseblogg! Da hadde jeg kanskje sluppet å være så nysgjerrig også.. Men som sagt, bare spør om det er noe dere lurer på!

PART TWO

Publisert: 19.08.2010 Kategori: Ibiza Kommentarer: 1 kommentar

Dag én på Ibiza!

Det første vi gjorde da vi våknet var å hive oss i bikinien og smøre solfaktor 30 all over, for nå var det tid for å finne stranden i den syke varmen! Først gikk vi innom et at de hundre små supermarkedene for å finne noe og spise til frokost, siden vi ikke hadde all inclusive. De fant noen baguetter med ost og skinke, mens jeg spiste en salat. Det ble slik at vi alle tre spiste den type baguetten til frokost hver dag mens vi var der! Den var veldig god, og det var greit med såpass lett mat før vi dro på stranden. Dessuten kostet den bare 2.50 euro, som er ca tjue kroner.

Ingen vits i å nevne at jeg tar bilde av alt og ingenting.. For det vet jeg!

Så gikk vi noen meter ned til der vi trodde stranden var, men det var ikke akkuart det beste alternativet som dere ser i bakgrunnen på det bildet her. Det er ikke mesteparten sand som ligger der, men digre steiner. Så fortsatte vi ferden langs veien ved sjøen i håp om å finne ei fin strand. Vi var akkurat på tur til å snu da vi så det her:

Nei herreguud, det er ikke her allikevel sa jeg. Joda, sa Trine, vi måå se etter!
Heldigvis hadde hun rett! Du ser såvidt det blå nede ved trærne på bildet? Det viste seg at vi kom til ei kjempefin strand, både med restauranter, solsenger og alt mulig. Akkurat da vi trengte det og nesten var utslått av varmen. Det var verdt den gåturen for å si det slik!

Nydelig, ikke sant? Og da snakker jeg om sjøen, bakgrunnen og området.. Ikke oss!

Bikini: Matthew Williamson for H&M. Love it!!

Hvis dere ser på det bilde med alle tre på, så ser dere at bikinien min egentlig har sånn ting for å knyte i nakken, ikke sant? Selvfølgelig skulle jeg få skille av den snora allerede den første dagen! Så jeg hadde en hvit V på brystet resten av turen, og jeg kan nesten skimte den enda. På bilde ovenfor så hadde jeg akkurat oppdaget det, og var snar med å ta den ned. Men selvfølgelig ble jeg overlykkelig av å faktisk ha fått skille allerede etter noen timer, fordi det betydde jo at fargen var på vei i det minste!

Vi klarte ikke å ligge i ro lenge før det ble for varmt, så vi måtte bade titt og ofte, men det var så herlig vann at det ikke gjorde noe i det hele tatt! Jeg ser at vannet nesten ser litt grønt ut på noen av bildene, men det er bare fordi det er så grunt at sanda skinner gjennom på en måte, for man ser jo at det blir superblått litt lengre ut!

Heldigvis husket jeg å sole ryggen også. Har en lei tendens til å bare fokusere på fremsiden, slik at jeg ofte er en del bleikere bak enn frem.. Og det ser jo ikke så fryktelig lurt ut bestandig!

Her er den nydelige skillet mitt forresten.. Jeg klarte også å bli litt rød, siden jeg glemte og smøre meg regelmessig med solkrem. Herregud, enn at jeg la ut dette.. Uredigert til og med!

Etter vi kom fra stranden var vi selvfølgelig ganske sultne alle sammen, så da dro vi på en kinesisk restaurant som lå like ved hotellet. Det var veldig fint der, og maten var heldigvis god, selv om han kinesiske kelneren tilbydde oss å bli med inn på kjøkkenet for og se på "my stick". Da døde jeg litt innvendig, og fortsatte drikke av brusen min som ingenting..

Trine og Marita før vi dro ut

Så var vi klar for å sjekke utelivet i San Antonio Bay! Siden vi hadde vært så mange timer på stranden var vi litt slitne allerede før vi dro ut, men det endret seg raskt da vi fant en kjempe koselig og morsom bar/nattklubb som het Mar I Pins. Jeg har egentlig ingen bilder fra den kvelden ute, siden vi lot alle kameraer være igjen på hotellrommet, bare sånn i tilfelle noe skulle skje. Marita og Trine kom raskt i form, og det var jeg som endte opp med å være den som tok ansvar for at alle kom seg velberget inn på hotellet igjen, og som sørget for at Marita ikke ble liggende igjen på balkongen å sove.. Og Trine opp ned i senga. Jaja, morsomt var det!

Det var hele dag én på Ibiza! Som ble et mye lengre innlegg enn jeg hadde trodd.. Jeg kommer på så mye rart når jeg først holder på. Og hvis du lurer på hvorfor jeg skriver så mye "unyttig" så er det også for min egen del, siden dette blir ganske morsomt å se tilbake på om ei stund, samtidig som at det hjelper litt på hukommelsen til senere!

Bare spør hvis dere lurer på noe forresten :-)

PART ONE

Publisert: 16.08.2010 Kategori: Ibiza Kommentarer: 3 kommentarer
Jeg har ikke sjans til å skrive om hele turen i ett innlegg, og heller ikke kapasitet til og legge ut alle bildene på ett innlegg, så derfor starter jeg med del én. Naturligvis avreise fredag 6.august!

Marita, Helene og Trine med fullpakka kofferter. Her venter vi på toget som vi skal ta videre til Værnes, ganske spente og ivrige på å komme frem til destinasjonen som er ganske åpenbar! Ibiza t-skjortene kjøpte vi allerede i mai, og du kan tro de vakte oppmerksomhet.. Både på toget, flyplassen og overalt hvor vi gikk. Men det var moro da!

Marita ble reiseleder! Mest fordi det var hun som oppbevarte pass, billetter og boarding pass i mappa si, og fordi hun er den som er mest vant med å reise av oss.

Vi hadde egentlig ikke planlagt å skrive noe som helst på t-skjortene, men da vi kom til innsjekkingen spurte han mannen om det var hun som var reiselederen siden det var hun som hadde alt, så da lo jeg bare med og sa "ja, vi hadde egentlig tenkt å skrive det på t-skjorta, men vi fant ingen sprittusj!" (mest på tull). Da var han ekstremt snar med å finne en, samtidig som han ga meg og Trine disse..

Haha

Folk så enda mer på oss da jeg og Trine gikk ved siden av Marita, likt kledd og med disse på! En av damene som jobbet ved gaten spurte surt "er dette en spøk??" og hun ene flyvertinna sa "si meg.. reiser du alene??". Så vi måtte skylde på mannen i innsjekk, siden det var han som ga oss de!

Og der var vi endelig i luften! Bare til Gardemoen da, men allikevel

Fortsatt like blid etter all ventingen og kortspillingen

JAAA

Og etter noen timer, taxikø, mange rare folk og andre inntrykk låste vi endelig opp døra til hotellrommet vårt! Lite visste vi om at det som var så ryddig og rent skulle bli så ufattelig rotete allerede etter første dag..

Noe av det første vi gjorde var å legge på plass forskjellige ting som skulle brukes neste dag, slik at vi skulle komme oss raskere avgårde og i orden neste dag. Og som mange andre ting på turen hadde vi selvfølgelig like badelaken! Jeg har rosa, Marita turkis og Trine har lilla!

Marita tok ansvar for å henge opp kjoler osv i skapet

Siden vi kom dit midt på natten var det naturligvis lite folk ved bassenget, men det var så fint fordiii! Selv om vi gledet oss ekstremt mye til å våkne neste morgen var det ikke vanskelig å sove

Og da vi våknet var dette utsikten! Aaah, herlig

Så kommer nok del to og kanskje mer i morgen. Herregud, det er lenge siden jeg har skrevet så detaljert!

HAVEN'T FORGOT

Publisert: 15.08.2010 Kategori: Ibiza Kommentarer: 2 kommentarer
Neida, jeg har ikke glemt bloggen siden jeg kom hjem i går. Jeg har bare vært så ufattelig trøtt! Sov ca tre-fire timer av tjuesju våkne, samtidig som at vi reiste i tolv av de timene. Det sa seg kanskje selv at planen om å ut på livet på Levanger gikk i vasken, og siden vi alle tre kom hjem superforkjølet på grunn av airconditionen på rommet, så sov jeg i hele går. Men før jeg sovnet fikk jeg drikke vann av springen og spist fiskeboller. Det føltes fantastisk, og jeg lærer meg stadig vekk å sette mer pris på det norske vannet vårt.

I dag er jeg fortsatt ganske redusert, og det eneste jeg har gjort er å lagt over bilder og lagt ut på facebook. Bloggen får nok bildene senere i dag, for nå har jeg planer om å pakke ut mer av kofferten. Jeg og Marita har også vært en tur på Burger King, og det var gooodt. "Norsk" mat i dag også.. I alle fall tradisjonsmat for oss!

POOLDAY

Publisert: 10.08.2010 Kategori: Ibiza Kommentarer: 4 kommentarer

Herregud, saa ekkelt med utenlandsk tastatur..

Men ja, naa har vi vaert paa Ibiza i noen dager, og vi trives kjempe godt og jeg faar ikke frem utropstegn paa dette tastaturet.. Vaeret er nydelig og innimellom smelter jeg nesten bort. Brunfargen har ogsaa kommet seg et par hakk selv om jeg fortsatt er litt bleik. Foreloepig har jeg ikke kjoept det store heller, men vi skal ta turen innover til Ibiza town i kveld, og i gaar var vi i San Antonio. Planen var egentlig Ibiza town i gaar, men det ble for sent. Har proevd aa blogge fra mobilen men det er umulig aa poste innlegg.. Gaar bare an aa skrive. Jeg faar heller ikke til aa vise dere noen bilder naa siden det er umulig aa kopiere osv. Men hvis dere gaar innpaa elenahs.blogspot.com ser dere i alle fall tre stykker.
Naa har jeg bare 8 minutter igjen av tiden min, saa derfor runder jeg av. Lover aa vise hundre tusen bilder og fortelle mye naar jeg kommer hjem paa loerdag. Mamma har lovt oss fiskeboller i hvit saus, og jeg gleder meg som et barn til aa spise norsk mat igjen. Haha, forresten.. Vi moette en engelsk fyr, saa maatte vi fortelle om norsk mat, og tror du det hoertes lurt ut naar vi sa fishballs in white sauce. Omg, jeg faar ikke til spoersmaalstegn heller..

CYA

IBZ

Publisert: 06.08.2010 Kategori: Ibiza Kommentarer: 8 kommentarer
Det er så sykt å tenke på at vi er fremme i Ibiza om ca 24 timer!! Vi sitter på toget om tolv, siden det blir en del venting på Gardemoen etter flyet fra Værnes har landet. Må vente i ca fire timer før det blir avreise til Ibiza, men vi skal alltids klare oss fint!

Kofferten min er helt full på den ene siden, og det eneste som gjenstår er toalettsaker! Det tar jeg i morgen etter jeg har dusjet og sminket meg. Kjenner at reisefeberen kommer snikende også.. Jeg har aldri flydd uten en "voksen" før, så derfor er Marita satt som reiseleder og den som tar ansvar for biletter.. Satser på at det går bra det også!

Jeg er usikker på om bloggen blir med eller ikke, men jeg skal prøve å få det til. Ingen av oss tar med pc i alle fall, men det er sikkert nok en pc der, så stay tuned! Et blogginnlegg eller to før vi drar i morgen skal jeg også prøve å få til :-)

TWO DAYS LEFT

Publisert: 04.08.2010 Kategori: Ibiza Kommentarer: 8 kommentarer
Da er det bare to dager igjen.. Herregud, reisefeber!! Jeg må begynne å pakke, og det er alltid like vanskelig. I alle fall når man er Ibizavirgins.. Altså, de som aldri har vært der før. Søvnen min ble helt forstyrret av martna og tivoli i dag. Musikken dundrer helt inne på rommet mitt, folk hyler når de tar karuseller og det suser av folk som snakker. På toppen av det hele er det selvfølgelig ei flue som har forstyrret meg hele tiden. Heldigvis drar jeg om to dager, slik at jeg slipper de to siste dagene av martnaen!

Da jeg våknet hadde jeg også fått en MMS av June som sendte meg dette bildet! Paris Hilton, P Diddy, Kylie Minogue og Giorgio Armani trives på Ibiza, så da gjør nok vi også det :- D

The Ibizavirgins!

Og en stk irritert Helene som ikke får sove så lenge hun vil på dagen..

Jeg sitter fortsatt med nattbuksa på (!), men må straks bytte om siden jeg må på postkontoret. Åh, for en slitsom hverdag..

Ibiza-braclet

Publisert: 04.05.2010 Kategori: Ibiza Kommentarer: 2 kommentarer

Vi fant søte perler på Panduro i går, så vi tenkte vi skulle lage Ibiza armbånd! Tråden vi kjøpte ble for tjukk, så vi fikk ikke perlet det helt ferdig. Iiih, det blir kult!

Men det var ikke den eneste Ibiza tingen vi fant i går! På Cubus hadde de nemlig "syden t-skjorter", og vi fant såklart ei det sto Ibiza på. Synd den var gul, men vi kjøpte oss ei alle tre uansett.

Vi tenkte også å kjøpe de fancy solbrillene, men de hadde bare to par igjen, så da kunne vi nesten ikke. Må jo ha tre! Får satse på at de har harry briller en annen plass :-)

Gleder meg sykt til sommeren, og spesielt til Ibiza. Det blir nok uforglemmelig!

cause we're going to..

Publisert: 09.04.2010 Kategori: Ibiza Kommentarer: 6 kommentarer

Jada, jeg skal snaart slutte å gnåle om det. Men jeg gleder meg så sykt mye! Det har dere vel forståelse for?! Jeg har sunget på Vengaboys sangen i hele dag. Djiz. Såklart gleder jeg meg også mer etter jeg har lest her for eksempel.. Eller her!

Det er veldig mange som blir litt bekymret siden vi skal dit, for øya har jo ikke hatt verdens beste rykte på seg. Men ut i fra det vi har lest og hørt er det ikke så ille der nå, og så lenge man er tre fornuftige piker som tar sine forhåndsregler, ser jeg ingen grunn til at det ikke skulle gå bra! Dessuten er magefølelsen til Mamma god, så da går det greit. Ferdig med den saken!

"Ibiza er en velkjent party-øy i Middelhavet. På 1990-tallet var rave- og house-kulturen på stedet meget innovativ og ungdomsgjenger fra hele Europa flokket til øya i sommermånedene. For mange ble det litt for heftig og ecstasy og dopkulturen som kom i kjølvannet av dette gjorde at øya fikk et dårlig rykte. Norske charteroperatører sluttet med pakketurer til Ibiza på begynnelsen av 2000-tallet"

Men deeet har de endret på!

Det er nok fremdeles en del vissvass og dop på øya, men så lenge man klarer å holde seg vekk fra mijøet og har sterke meninger om den slags, er jeg ikke bekymret. Vi har allerede planlagt at vi skal passe på drinkene våre, være observante på det bartenderen gir oss, ikke gå for utfordrende kledd og ikke ditt og datt. Jeg drikker meg uansett aldri fotløs i et annet land. Det er skummelt! Spesielt når man ikke kjenner omgivelsene. Og ja - vi skal aldri gå alene! Don't worry, be happy. På våre vegne såklart!

Gleder meg Ibiza virgins.. <3

Woah!

Publisert: 09.04.2010 Kategori: Ibiza Kommentarer: 0 kommentarer

Denne sangen kommer sikkert aldri til å bli spilt......

WE'RE GOING TO IBIZA!!

Publisert: 09.04.2010 Kategori: Ibiza Kommentarer: 8 kommentarer

Nå har jeg, Trine, og Marita bestilt oss sydentur! Og ikke til hvilken som helst plass, men til Ibiza! Det sier seg nesten selv at det blir høye hæler i taket og party. Jeg gleder meg så sykt, og jeg er så glad!

Ikke nok med at det er Ibiza i seg selv, men alt ligger nært, og hotellet var sykt fint. I alle fall bedre enn det vi hadde regnet med at det skulle være!

"The hotel is situated in San Antonio bay, 100 meters from Xincó beach and half an hour walking distance along the Paseo Maritimo to the centre of town"