Helene, my not so private diary

21, Levanger
En blogg om alt og ingenting

Meny

Søk

Widgets

Kategori: Bergen

søndag i bergen

Publisert: 15.10.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 2 kommentarer

Vel, det begynner å bli noen uker siden jeg var i Bergen. Men det er bedre sent enn aldri? Dessuten synes jeg de to øverste bildene er så vakre, at jeg måå poste de! Det første ser jo ut som et postkort, så jeg sier meg rimelig fornøyd med det! Søndag var siste dag i Bergen, og vi sov lenge før vi spiste frokost og så på Friends. Utpå formiddagen bestemte vi oss for å kanskje gjøre noe fornuftig, selv om jeg skulle ta flyet i seks-tiden. Så vi tok på oss sminken og andre klær og kjørte inn til byen. Tuslet litt rundt, tok litt bilder, lekte litt turist, før vi tok Fløibanen. Jeg føler nesten at man MÅ ta den når man først er i Bergen, for utsikten der i fra er fantastisk. Spesielt da det var så fint vær!

Da vi kom ned igjen, gikk vi bort til Festplassen. Satt der og nøt været, tok bilder av endene og snakket, helt til vi måtte kjøre til flyplassen. For en fin Bergensdag sammen med Marte dette var, og en kjempefin avslutning på ei kjempefin helg!

Og da var den Bergensturen over! Nå er jeg så heldig å ha Marte hjemme her i Levanger, og hun blir her i én uke til. Men til neste år vil jeg til Bergen igjen!

lørdag i bergen

Publisert: 25.09.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 0 kommentarer

Vi våknet tidlig av at sola kom gjennom vinduet, og lagde oss en god frokost med nystekte baguetter før vi tok bilen inn til byen!

Fiiine Marte!

Vi trasket rundt i byen i noen timer, faktisk uten å handle noe som helst.. Hvor ble shoppinglysten min av? Vi koste oss allikevel med oreo-milkshake på Kanel på Galleriet, people-watching fra en benk på Torgallmenningen og til slutt middag på fantastiske Matbørsen!

Lokalene til Matbørsen er virkelig nydelige, som en katedral med de mest praktfulle maleriene og utformingene. Konseptet til Matbørsen er å samle flere restauranter under samme tak, så der kan du bestille både sushi fra Yami Yami, tapas fra Chlli, kyllingspyd og annet godt fra Zupperia, og god is og masse kaker fra en italiensk is-bar. Utvalget er stort med andre ord!

Jeg endte opp med sushi, og dem makien til høyre var nydelig. Philidelphia salmon!

Martes fine venninner Marthe og Mari!

Jeg endte opp med en nydelig créme brûlée til dessert! Neste gang jeg skal til Bergen vet jeg i alle fall hvor jeg skal mase på Marte om hvor vi må dra igjen..

Etter et par koselige timer på Matbørsen var det klart for kino. Vi hadde enda ikke helt bestemt oss for hva vi skulle se, men da vi fant ut at det kun var kort tid til 90 minutter startet, tok vi den. Jeg tror aldri før det har vært så stille i en kinosal.. Og jeg har ingen planer om å verken fortelle eller si hva jeg mener om filmen.

Men, vi hadde en superkoselig lørdag! Innlegg om søndag kommer senere :-)

fredag i bergen

Publisert: 21.09.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 0 kommentarer

Etter frokost ordnet vi oss og dro på Lagunen. Der ble det pittelitt shopping, før vi vendte snuten hjemover igjen for å lage fajitas! Har hatt en koselig dag, selv om vi ikke har gjort all verden. Er så merkelig å ha søndagsfølelse på en fredag. I morgen skal vi derimot stå opp tidlig og dra inn til byen! Da blir det nok flere spennende bilder og innlegg skal du se :-)

fun fun fun

Publisert: 21.09.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 3 kommentarer

Utelivet i Bergen på torsdager var ekstremt mye bedre enn forventet! Tror aldri det kan måle seg med Levanger på lørdag.. Vi var på vors hos ei venninne av Marte som heter Marthe, med resten av sykepleierstudentvennene deres! Etter noen runder med allsang gikk vi med hver vår paraply til byen, hvor vi var innom både Metro og Lille. Hadde det veldig gøy, men dro hjem relativt tidlig!

Nå sitter jeg og Marte her i pysjbuksa for å spise frokost. Og etter det skal vi ordne oss og dra til Lagunen! Solen skinner her i dag, og himmelen er omtrent skyfri, så det er ingenting her å klage på!

goin' out

Publisert: 20.09.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 1 kommentar

Nå har jeg og Marte ordnet oss, og er klar for en tur på byen! På en torsdag.. Men det er visst vanlig her i Bergen, og spesielt for studenter, så da får jeg bare henge meg på. Det viktigste er uansett at jeg får tilbrakt tid sammen med Marte, siden det er alt for lenge siden sist!

in the air

Endelig satt jeg på flyet til Bergen!

noe å se frem til

Publisert: 22.08.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 3 kommentarer

Billettene er bestilt, og jeg er i Bergen fra 20.-23.september for å besøke verdens beste Marte! <3

søndag i bergen / avreise

Publisert: 07.02.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 0 kommentarer

Etter å ha sovet utpå etter lørdagens festligheter, spiste vi en god frokost før det var på tide å pakke sammen koffertene. Vi ville selvfølgelig ikke dra hjem, men visste at vi måtte.. Ga Marte en laaang og god hadeklem før vi suste ned Gåsestien for å finne flybussen! Vi hadde et fantastisk opphold i Bergen, og jeg håper jeg får anledning til å besøke Marte senere, og at det ikke blir for lenge til jeg ser henne igjen. Vel, det var hele Bergen-turen i bilder! Klapp på skulderen for at jeg for en gangs skyld har gjort meg ferdig med innleggene for en reise..

lørdagskveld og bursdagsfeiring i bergen

Publisert: 07.02.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 6 kommentarer

Etter vi kom hjem fra Akvariet og hadde spist middag, ordnet vi oss for å feire 21årsdagen til Marte! Vi dro til ei venninne av Marte på vors sammen med resten av sykepleierstudentvennene hennes, noe som var skikkelig koselig. Etter et par timer dro vi på Jacob Aall og fortsatte feiringen, helt til klokken viste at det var på tide å dra hjem. Vi hadde en kjempebra kveld med godt selskap, god drikke og fine omgivelser!

lørdag på akvariet i bergen #4

Publisert: 04.02.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 1 kommentar

Da er alle (de fleste) bildene fra Akvariet lagt ut! Nå gjenstår kun lørdagskveld og søndag før jeg er ferdig med Bergen-kategorien. Og ja, det kommer på løpende bånd! I motsetning til Stockholm, Nice/Monaco og Ibiza.. Bedre sent enn aldri..?

lørdag på akvariet i bergen #3

Publisert: 02.02.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 1 kommentar

Stay tuned, det kommer fler bilder..

lørdag på akvariet i bergen #2

Publisert: 02.02.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 2 kommentarer

Ut i fra antallet bilder som er igjen fra lørdagen på Akvariet, blir det nok en post nummer 3 og 4 også! De er bare så nydelige, så jeg kan ikke la vær å dele de :-)

lørdag på akvariet i bergen #1

Publisert: 01.02.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 1 kommentar

Jeg har så utrolig mange flotte bilder fra akvariet, så de kommer i flere deler :-)

some of my buys

Publisert: 31.01.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 3 kommentarer

Jeans fra Helmut Lang og ring fra S of Sweeden.

I tillegg til dette kjøpte jeg kun en bluse fra Bikbok, en topp fra Object, enda en ring fra gullsmeden, øredobber fra Oasis, et smykke med tilhørende øredobber det sto H på, foundation fra Dior og håndkrem fra L'Occitane. FRYKTELIG fornuftig spør du meg!! Herregud, kan ikke huske sist jeg kjøpte såå lite da jeg var på tur.. Klapp på skulderen!

fredag i bergen #4

Publisert: 30.01.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 0 kommentarer

Da er alle bildene fra fredag lagt ut i rekkefølge! I alle fall de som er tatt med speilrefleksen. Jeg hadde nemlig tre kameraer med, speilrefleksen med to objektiv, hybriden fra Olympus og telefonen! Sånn er det å være photo-freak. Men jeg elsker å sitte igjen med masse bilder fra dagene som har gått. Selv om minnene sitter inni meg, hjelper bildene på hukommelsen og på å forsterke de. Fredagen var i alle fall en kjempefin dag, og vi fikk sett masse av det Bergen hadde å by på. Alt fra fisketorget, bryggen, alle kjøpesenterene, restauranter og Fløibanen! Sistnevnte var skikkelig morsomt og fascinerende, selv om det blåste ganske kraftig på toppen. Vi avsluttet dagen med en nydelig middag på Zupperia, før vi dro hjem og spilte kort! Da klokken var slagen tolv sang vi bursdagssang for full hals og Marte fikk endelig åpne pakkene sine!! Bilder og updates fra lørdag kommer senere, nå må jeg nemlig på jobb!

fredag i bergen #3 / fløibanen

Publisert: 30.01.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 1 kommentar

fredag i bergen #2

safe and sound

Nå har jeg kommet hjem igjen etter fire fantastiske dager i Bergen! Har kost oss skikkelig, og feiret bursdag på ordentlig vis! Det var tre slitne jenter som våknet i formiddag, og jeg kjenner at jeg gleder meg til å sove i senga mi. I morgen før jeg drar på jobb, skal jeg ta meg tid til å se gjennom alle bildene fra turen, så da tipper jeg at det blir forløpende oppdatering her på bloggen. Skal ikke love noe, for hver gang jeg gjør det, så blir det aldri noe av.. Nå skal jeg sove, og det lenge!

litt av fredag

Publisert: 28.01.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 0 kommentarer

Gårsdagen var utrolig innholdsrik og morsom. Vi begynte dagen med baguetter til frokost, før vi tok bussen til byen for å shoppe. Jeg var utrolig fornuftig, og kun noen ting ble med tilbake. Viser frem senere! Etter litt shopping og byvandring, tok vi Fløibanen. Og for en utsikt!! Tror og håper at det ble noen bra bilder, men akkurat nå har jeg ikke tid til å se gjennom alt. Jeg er nemlig nestemann som skal i dusjen, for vi har allerede begynt å ordne oss før vi skal feire bursdagen til Marte på Jacob Aall i kveld. Når man er tre jenter på badet sammen, er det utrolig greit å ha god tid! Men innlegg og bilder om alt kommer når jeg kommer hjem. And I promise!
Håper alle får en fantastisk lørdagskveld!

GRATULERER MED DAGEN KJÆRE MARTE <3 LOVE U

on our way out

Publisert: 27.01.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 0 kommentarer

Bluse fra Part Two

Marte har allerede tatt bussen siden hun skulle til frisøren, så nå skal jeg og Trine straks gå til busslomma vi og. I dag har vi planer om å ta Fløibanen, og heldigvis er været fint selv om det blåser ganske kraftig. Håper jeg får til noen fine bilder av utsikten!

torsdag i bergen

Publisert: 26.01.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 0 kommentarer

Jeg og Trine fikk et par timer på øyet før det var på tide å stå opp halv seks! I halvsøvne sminket vi oss og pakket siste rest (klarte selvfølgelig å glemme to toalettmapper + en kjole og pumps allikevel..) i kofferten. Vi tok toget til Værnes, uten hysterianfall og høyt stress, og vi klarte oss veldig godt alene hele turen! Til vanlig bruker vi jo å ha med Marita som reiseleder, men denne gangen måtte vi klare oss på egenhånd. Himmelen og soloppgangen var nydelig, og vi satte oss spente og fornøyde etter flyplassfrokost på flyet.

Vi landet trygt på Flesland, og fant baggasjen med en gang. Vi trodde det skulle være kaldt siden Marte hadde forberedt oss på det.. Men vi reiste fra 13 minusgrader til ca null, så for oss var det jo skikkelig varmt! Selv om vinden var sur, var humøret vårt på topp. Spesielt etter vi hadde stått av flybussen, og fem minutter etter så Marte komme gående mot oss! Etter en slitsom tur opp Gåsestien med koffertene, var vi fremme. Der slappet vi av i en halvtime før vi børstet over håret og dro til Bergen sentrum!

Gikk litt rundt, spiste lunsj og handlet minimalt! Har innstilt hodet mitt på å være fornuftig i forhold til shopping, så det eneste som ble med tilbake var én topp!! Og noen andre småsaker da, men det var billig..

Etter et par timer med gåing rundt omkring ble vi slitne i føttene, og satte oss ned på Kanel på Galleriet. Supersøt plass, med ekstremt god oreo-milkshake! Vi skal tilbake..

Da magene våre begynte å rumle, tok vi bussen hjem til Marte for å lage lasagne med salat og baguetter til middag. Oooog etter et godt måltid slappet vi av og spilte kort!(Jeg vant selvfølgelig)

Gosh, oppramsingsinnlegg! Men nå vet dere i alle fall i korte trekk hva vi har bedrevet dagen med. Hvis dere er mer nysgjerrig utover dette, så vet dere jo at jeg oppdaterer twitter stadig vekk med twitpics og andre ting! Og om det er skrivefeil her, så skylder jeg på at jeg blogger under tidspress og at jeg er trøtt.. Nå har vi store planer om å sove, slik at vi er mer opplagt i morgen enn det vi var i dag! :-)