Helene, my not so private diary

21, Levanger
En blogg om alt og ingenting

Meny

Sk

Widgets

Kategori: Bergen

sndag i bergen

Publisert: 15.10.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 2 kommentarer

Vel, det begynner bli noen uker siden jeg var i Bergen. Men det er bedre sent enn aldri? Dessuten synes jeg de to verste bildene er s vakre, at jeg m poste de! Det frste ser jo ut som et postkort, s jeg sier meg rimelig fornyd med det! Sndag var siste dag i Bergen, og vi sov lenge fr vi spiste frokost og s p Friends. Utp formiddagen bestemte vi oss for kanskje gjre noe fornuftig, selv om jeg skulle ta flyet i seks-tiden. S vi tok p oss sminken og andre klr og kjrte inn til byen. Tuslet litt rundt, tok litt bilder, lekte litt turist, fr vi tok Flibanen. Jeg fler nesten at man M ta den nr man frst er i Bergen, for utsikten der i fra er fantastisk. Spesielt da det var s fint vr!

Da vi kom ned igjen, gikk vi bort til Festplassen. Satt der og nt vret, tok bilder av endene og snakket, helt til vi mtte kjre til flyplassen. For en fin Bergensdag sammen med Marte dette var, og en kjempefin avslutning p ei kjempefin helg!

Og da var den Bergensturen over! N er jeg s heldig ha Marte hjemme her i Levanger, og hun blir her i n uke til. Men til neste r vil jeg til Bergen igjen!

lrdag i bergen

Publisert: 25.09.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 0 kommentarer

Vi vknet tidlig av at sola kom gjennom vinduet, og lagde oss en god frokost med nystekte baguetter fr vi tok bilen inn til byen!

Fiiine Marte!

Vi trasket rundt i byen i noen timer, faktisk uten handle noe som helst.. Hvor ble shoppinglysten min av? Vi koste oss allikevel med oreo-milkshake p Kanel p Galleriet, people-watching fra en benk p Torgallmenningen og til slutt middag p fantastiske Matbrsen!

Lokalene til Matbrsen er virkelig nydelige, som en katedral med de mest praktfulle maleriene og utformingene. Konseptet til Matbrsen er samle flere restauranter under samme tak, s der kan du bestille bde sushi fra Yami Yami, tapas fra Chlli, kyllingspyd og annet godt fra Zupperia, og god is og masse kaker fra en italiensk is-bar. Utvalget er stort med andre ord!

Jeg endte opp med sushi, og dem makien til hyre var nydelig. Philidelphia salmon!

Martes fine venninner Marthe og Mari!

Jeg endte opp med en nydeligcrme brletil dessert! Neste gang jeg skal til Bergen vet jeg i alle fall hvor jeg skal mase p Marte om hvor vi m dra igjen..

Etter et par koselige timer p Matbrsen var det klart for kino. Vi hadde enda ikke helt bestemt oss for hva vi skulle se, men da vi fant ut at det kun var kort tid til 90 minutter startet, tok vi den. Jeg tror aldri fr det har vrt s stille i en kinosal.. Og jeg har ingen planer om verken fortelle eller si hva jeg mener om filmen.

Men, vi hadde en superkoselig lrdag! Innlegg om sndag kommer senere :-)

fredag i bergen

Publisert: 21.09.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 0 kommentarer

Etter frokost ordnet vi oss og dro p Lagunen. Der ble det pittelitt shopping, fr vi vendte snuten hjemover igjen for lage fajitas! Har hatt en koselig dag, selv om vi ikke har gjort all verden. Er s merkelig ha sndagsflelse p en fredag. I morgen skal vi derimot st opp tidlig og dra inn til byen! Da blir det nok flere spennende bilder og innlegg skal du se :-)

fun fun fun

Publisert: 21.09.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 3 kommentarer

Utelivet i Bergen p torsdager var ekstremt mye bedre enn forventet! Tror aldri det kan mle seg med Levanger p lrdag.. Vi var p vors hos ei venninne av Marte som heter Marthe, med resten av sykepleierstudentvennene deres! Etter noen runder med allsang gikk vi med hver vr paraply til byen, hvor vi var innom bde Metro og Lille. Hadde det veldig gy, men dro hjem relativt tidlig!

N sitter jeg og Marte her i pysjbuksa for spise frokost. Og etter det skal vi ordne oss og dra til Lagunen! Solen skinner her i dag, og himmelen er omtrent skyfri, s det er ingenting her klage p!

goin' out

Publisert: 20.09.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 1 kommentar

N har jeg og Marte ordnet oss, og er klar for en tur p byen! P en torsdag.. Men det er visst vanlig her i Bergen, og spesielt for studenter, s da fr jeg bare henge meg p. Det viktigste er uansett at jeg fr tilbrakt tid sammen med Marte, siden det er alt for lenge siden sist!

in the air

Endelig satt jeg p flyet til Bergen!

noe se frem til

Publisert: 22.08.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 3 kommentarer

Billettene er bestilt, og jeg er i Bergen fra 20.-23.september for beske verdens beste Marte! <3

sndag i bergen / avreise

Publisert: 07.02.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 0 kommentarer

Etter ha sovet utp etter lrdagens festligheter, spiste vi en god frokost fr det var p tide pakke sammen koffertene. Vi ville selvflgelig ikke dra hjem, men visste at vi mtte.. Ga Marte en laaang og god hadeklem fr vi suste ned Gsestien for finne flybussen! Vi hadde et fantastisk opphold i Bergen, og jeg hper jeg fr anledning til beske Marte senere, og at det ikke blir for lenge til jeg ser henne igjen. Vel, det var hele Bergen-turen i bilder! Klapp p skulderen for at jeg for en gangs skyld har gjort meg ferdig med innleggene for en reise..

lrdagskveld og bursdagsfeiring i bergen

Publisert: 07.02.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 6 kommentarer

Etter vi kom hjem fra Akvariet og hadde spist middag, ordnet vi oss for feire 21rsdagen til Marte! Vi dro til ei venninne av Marte p vors sammen med resten av sykepleierstudentvennene hennes, noe som var skikkelig koselig. Etter et par timer dro vi p Jacob Aall og fortsatte feiringen, helt til klokken viste at det var p tide dra hjem. Vi hadde en kjempebra kveld med godt selskap, god drikke og fine omgivelser!

lrdag p akvariet i bergen #4

Publisert: 04.02.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 1 kommentar

Da er alle (de fleste) bildene fra Akvariet lagt ut! N gjenstr kun lrdagskveld og sndag fr jeg er ferdig med Bergen-kategorien. Og ja, det kommer p lpende bnd! I motsetning til Stockholm, Nice/Monaco og Ibiza.. Bedre sent enn aldri..?

lrdag p akvariet i bergen #3

Publisert: 02.02.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 1 kommentar

Stay tuned, det kommer fler bilder..

lrdag p akvariet i bergen #2

Publisert: 02.02.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 2 kommentarer

Ut i fra antallet bilder som er igjen fra lrdagen p Akvariet, blir det nok en post nummer 3 og 4 ogs! De er bare s nydelige, s jeg kan ikke la vr dele de :-)

lrdag p akvariet i bergen #1

Publisert: 01.02.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 1 kommentar

Jeg har s utrolig mange flotte bilder fra akvariet, s de kommer i flere deler :-)

some of my buys

Publisert: 31.01.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 3 kommentarer

Jeans fra Helmut Lang og ring fra Snof Sweeden.

I tillegg til dette kjpte jeg kun en bluse fra Bikbok, en topp fra Object, enda en ring fra gullsmeden, redobber fra Oasis, et smykke med tilhrende redobber det sto H p, foundation fra Dior og hndkrem fra L'Occitane. FRYKTELIG fornuftig spr du meg!! Herregud, kan ikke huske sist jeg kjpte s lite da jeg var p tur.. Klapp p skulderen!

fredag i bergen #4

Publisert: 30.01.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 0 kommentarer

Da er alle bildene fra fredag lagt ut i rekkeflge! I alle fall de som er tatt med speilrefleksen. Jeg hadde nemlig tre kameraer med, speilrefleksen med to objektiv, hybriden fra Olympus og telefonen! Snn er det vre photo-freak. Men jeg elsker sitte igjen med masse bilder fra dagene som har gtt. Selv om minnene sitter inni meg, hjelper bildene p hukommelsen og p forsterke de. Fredagen var i alle fall en kjempefin dag, og vi fikk sett masse av det Bergen hadde by p. Alt fra fisketorget, bryggen, alle kjpesenterene, restauranter og Flibanen! Sistnevnte var skikkelig morsomt og fascinerende, selv om det blste ganske kraftig p toppen. Vi avsluttet dagen med en nydelig middag p Zupperia, fr vi dro hjem og spilte kort! Da klokken var slagen tolv sang vi bursdagssang for full hals og Marte fikk endelig pne pakkene sine!! Bilder og updates fra lrdag kommer senere, n m jeg nemlig p jobb!

fredag i bergen #3 / flibanen

Publisert: 30.01.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 1 kommentar

fredag i bergen #2

safe and sound

N har jeg kommet hjem igjen etter fire fantastiske dager i Bergen! Har kost oss skikkelig, og feiret bursdag p ordentlig vis! Det var tre slitne jenter som vknet i formiddag, og jeg kjenner at jeg gleder meg til sove i senga mi. I morgen fr jeg drar p jobb, skal jeg ta meg tid til se gjennom alle bildene fra turen, s da tipper jeg at det blir forlpende oppdatering her p bloggen. Skal ikke love noe, for hver gang jeg gjr det, s blir det aldri noe av.. N skal jeg sove, og det lenge!

litt av fredag

Publisert: 28.01.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 0 kommentarer

Grsdagen var utrolig innholdsrik og morsom. Vi begynte dagen med baguetter til frokost, fr vi tok bussen til byen for shoppe. Jeg var utrolig fornuftig, og kun noen ting ble med tilbake. Viser frem senere! Etter litt shopping og byvandring, tok vi Flibanen. Og for en utsikt!! Tror og hper at det ble noen bra bilder, men akkurat n har jeg ikke tid til se gjennom alt. Jeg er nemlig nestemann som skal i dusjen, for vi har allerede begynt ordne oss fr vi skal feire bursdagen til Marte p Jacob Aall i kveld. Nr man er tre jenter p badet sammen, er det utrolig greit ha god tid! Men innlegg og bilder om alt kommer nr jeg kommer hjem. And I promise!
Hper alle fr en fantastisk lrdagskveld!

GRATULERER MED DAGEN KJRE MARTE <3 LOVE U

on our way out

Publisert: 27.01.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 0 kommentarer

Bluse fra Part Two

Marte har allerede tatt bussen siden hun skulle til frisren, s n skal jeg og Trine straks g til busslomma vi og. I dag har vi planer om ta Flibanen, og heldigvis er vret fint selv om det blser ganske kraftig. Hper jeg fr til noen fine bilder av utsikten!

torsdag i bergen

Publisert: 26.01.2012 Kategori: Bergen Kommentarer: 0 kommentarer

Jeg og Trine fikk et par timer p yet fr det var p tide st opp halv seks! I halvsvne sminket vi oss og pakket siste rest (klarte selvflgelig glemme to toalettmapper + en kjole og pumps allikevel..) i kofferten. Vi tok toget til Vrnes, uten hysterianfall og hyt stress, og vi klarte oss veldig godt alene hele turen! Til vanlig bruker vi jo ha med Marita som reiseleder, men denne gangen mtte vi klare oss p egenhnd. Himmelen og soloppgangen var nydelig, og vi satte oss spente og fornyde etter flyplassfrokost p flyet.

Vi landet trygt p Flesland, og fant baggasjen med en gang. Vi trodde det skulle vre kaldt siden Marte hadde forberedt oss p det.. Men vi reiste fra 13 minusgrader til ca null, s for oss var det jo skikkelig varmt! Selv om vinden var sur, var humret vrt p topp. Spesielt etter vi hadde sttt av flybussen, og fem minutter etter s Marte komme gende mot oss! Etter en slitsom tur opp Gsestien med koffertene, var vi fremme. Der slappet vi av i en halvtime fr vi brstet over hret og dro til Bergen sentrum!

Gikk litt rundt, spiste lunsj og handlet minimalt! Har innstilt hodet mitt p vre fornuftig i forhold til shopping, s det eneste som ble med tilbake var n topp!! Og noen andre smsaker da, men det var billig..

Etter et par timer med ging rundt omkring ble vi slitne i fttene, og satte oss ned p Kanel p Galleriet. Superst plass, med ekstremt god oreo-milkshake! Vi skal tilbake..

Da magene vre begynte rumle, tok vi bussen hjem til Marte for lage lasagne med salat og baguetter til middag. Oooog etter et godt mltid slappet vi av og spilte kort!(Jeg vant selvflgelig)

Gosh, oppramsingsinnlegg! Men n vet dere i alle fall i korte trekk hva vi har bedrevet dagen med. Hvis dere er mer nysgjerrig utover dette, s vet dere jo at jeg oppdaterer twitter stadig vekk med twitpics og andre ting! Og om det er skrivefeil her, s skylder jeg p at jeg blogger under tidspress og at jeg er trtt.. N har vi store planer om sove, slik at vi er mer opplagt i morgen enn det vi var i dag! :-)